سرویس و تعمیر کولرگازی
نوشته شده توسط : navak pendar

آیا می توان موها را بدون دکلره رنگ کرد؟

بله، بدون دکلره هم می توان مو های خود را به رنگ های زیبا و جذابی درآورد. برای آشنایی با این رنگ ها و ترکیبات آن ها می توانید به متن مقاله مراجعه نمایید.

دکلره مو یا بلیچینگ، روشی است که در طی آن رنگدانه های مو، رنگ طبیعی خود را از دست می دهند و با این کار هر رنگی، مخصوصا رنگ مو روشن بدون دکلره را می توان روی مو پیاده کرد. هنگامی که رنگ انتخابی از رنگ اصلی مو، سه درجه روشن تر باشد، از دکلره برای روشن کردن پایه موها استفاده می کنند و سپس رنگ موردنظر را روی مو قرار می دهند.

دکلره با بی رنگ کردن موها، زمینه را برای اجرای رنگ جدید فراهم می کند. این عمل طی فرآیندی شیمیایی، رنگ را از مو جدا می کند و اگر دکلره را در مدت زمان طولانی روی مو قرار دهید، به آخرین پایه خود یعنی پایه ۱۰ می رسد و رنگ موها سفید می شوند.

دکلره علاوه بر از بین بردن رنگ تارهای مو، سبب از بین رفتن لایه بیرونی کوتیکول مو نیز می شود. با از بین رفتن لایه بیرونی کوتیکول مو، دکلره می تواند نفوذ بیشتری را درون مو داشته باشد. از همین رو استفاده از دکلره موجب خشکی و شکنندگی مو می شود. در پی خشک شدن، موها دچار وزی و موخوره می شوند. برای جلوگیری از مضرات دکلره، می توانید با مراجعه به صفحه پودر دکلره استادبیک ، پودر دکلره ای باکیفیت تهیه کنید. با تهیه جنس مرغوب و باکیفیت می توانید تا حدودی جلوی مضرات استفاده از دکلره را بگیرید.

 

آیا رنگ کردن مو بدون دکلره امکان پذیر است؟

برخی از طیف های رنگی مو نیازی به دکلره کردن ندارند. پس رنگ کردن مو بدون دکلره قابل انجام است. از همین رو برای رنگ کردن مو بدون استفاده از دکلره باید بدانید از چه طیف رنگی استفاده کنید. به طور کلی رنگ طبیعی مو که اکثرا تیره است، رنگ ها را به خوبی جذب نمی کند.

در برخی موارد مو، رنگ را نمی پذیرد. استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی مانند رنگ مو جدید بدون دکلره ، استفاده از رنگ موهای نامرغوب و بی کیفیت، ضخیم بودن موها، چرب بودن بیش از حد موی سر، تغییرات هورمونی ناشی از دوران قاعدگی یا شیردهی، خشکی و شکنندگی مو و عجله کردن در فرآیند رنگ مو از علل های رنگ نگرفتن مو می باشند.

 

راه های روشن کردن مو بدون دکلره

رنگ کردن مو بدون دکلره به دو روش امکان پذیر است. هر دو روش را در ادامه به طور کامل بررسی کردیم و در اختیار شما قرار دادیم.

 

روشن کردن مو با اکسیدان:

اکسیدان

 

یکی از روش های رنگ مو روشن بدون دکلره ، استفاده از اکسیدان است. این روش از آسان ترین روش ها برای روشن کردن مو بدون دکلره است. این ماده نقش مهمی را در روشن کردن مو بدون دکلره ایفا می کند. اکسیدان ها با درصد شناخته می شوند.

برای رنگ کردن موهای تیره و ضخیم تر، به اکسیدان هایی با درصد بالاتر نیاز دارید. برای مثال برای روشن کردن مو تا ۴ یا ۵ درجه بدون استفاده از دکلره، باید از اکسیدان هایی با درصد بالا استفاده کنید؛ مانند اکسیدان ۱۲ درصد. اکسیدان های ۳ و ۶ درصد برای یک درجه روشن کردن موها کاربرد دارند.

 

روشن کردن مو با رنگ مو:

برای روشن کردن مو با استفاده از رنگ، به رنگ موهای روشن کننده یا ۰۰ نیاز داریم. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین ترکیبات موجود در دکلره که سبب روشن شدن مو می شود، آمونیاک است. در رنگ موهای روشن کننده مقدار زیادی آمونیاک وجود دارد.

این موضوع باعث شده است که این رنگ ها بتوانند رنگدانه های مو را بدون وجود دکلره روشن کنند. برای رنگ مو بدون دکلره ، از ترکیب دو واحد رنگ موی روشن کننده ۰۰ و یک واحد اکسیدان ۱۲ درصد یا اکسیدان ولوم ۴۰ استفاده می کنند. بعد از مخلوط کردن این ترکیب، آن را روی مو قرار می دهید. با این ترکیب می توانید مو را تا ۵ درجه روشن کنید.

 

برای رنگ کردن مو بدون دکلره چه رنگ هایی را باید انتخاب کرد؟

برای رنگ کردن موها بدون استفاده از دکلره باید در انتخاب رنگ، دقت لازم را داشته باشید. همانطور که می دانید رنگ مو تکنیک های زیادی دارد. هر رنگی در هر تکنیک نتیجه خاص خود را دارد. برای آشنایی با تکنیک های مختلف مو، مقاله انواع تکنیک رنگ مو را مطالعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: